fredag 2 mars 2012

Pelargoner

Jag brukar alltid "övervintra" mina pelargoner på fönsterbrädan, på samma ställe som de står resten av året. 
Men i höstas tänkte jag att jag skulle prova något nytt, och göra som man ska göra på riktigt. 
 Jag kände mig dock lite feg och lät hälften av dem stå kvar i fönstret, precis som vanligt,  
medan resten åkte ner i källaren. 
För ett tag sedan plockade jag fram dem igen, alla fick ny jord och placerades i fönstret tillsammans med sina kompisar. 
Nu ska det bli intressant att se vilka som blir finast, de som har övervintrat på rätt sätt eller de som har gjort på mitt vis...

Hur brukar ni göra med era pelargoner?



Nu är det snart dags för fredagsmys!
Ha en trevlig helg!

Kram Sara 

1 kommentar:

  1. Kul att se vilka som tar sig bäst! Själv så låter jag mina pelargoner övervintra hos svärmor, ett säkert kort;)
    Trevlig helg!
    Kram kram

    SvaraRadera