tisdag 24 april 2012

Pelargonfrossa!


Hej!

Igår kväll blev det en sväng till Granngården för lite pelargon-shopping! Sex stycken skönheter fick följa med mig hem och de står nu ute på altanen och gottar sig i solskenet. 

Jag kan tipsa om att sex stycken pelargoner endast kostar 100 kr på Granngården!




De sålde Årets Pelargon 2012, med jättefina ljusgula blommor, men tyvärr var alla de blommorna lite vissna och allmänt träliga, så det blev ingen sån.


Det blev istället två ljusrosa Mårbacka...


...samt två vita och två rosa "vanliga".


Jag tog in dem över natten för jag blev osäker på om det fortfarande är för kallt för dem ute på nätterna. Någon som vet om de klarar av de lite kyliga nätterna ute, eller om det är bäst 
att ta in dem på kvällarna ett tag till?


Jag ska försöka ta mig tid att avsluta mitt gardinprojekt snart. Gardinerna kommer passa bra här ute! 
Just nu går den mesta lediga tiden till trädklippning, men snart är det klart.


Härligt att våren verkar vara här igen! I helgen ska det bli riktigt varmt har jag hört.


Snart kommer M hem efter flera dagars jobb utomlands. Jag har saknat honom så mycket!

Ha det så bra!

Kram Sara

2 kommentarer:

  1. Bra tips om Granngården,glömmer lätt bort dom.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Helt ljuvliga pelargoner! Tror att det fortfarande är för kallt att ha dem ute på natten. Nu ska det ju i och för sig bli varmare...:)

    Trädgårdsdrömmar har jag med, både kul och lite läskigt!:)

    Kram på dig

    SvaraRadera