måndag 19 december 2011

En fullspäckad dag

Vi har fortsatt sjukstuga här hemma, men idag är det jag som är drabbad. Jag vaknade i morse med huvudvärk, ont i halsen och feber. Hos lille W syns inga tecken på gårdagens pärs, han har varit en busig solstråle hela dagen.

Trots att jag inte önskade något hellre än att sova var det bara att kliva upp kl. 6 i morse. Det skulle nämligen anmälas till babysim och jag hade inte kunnat förlåta mig själv om lille W blivit utan plats bara för att hans mamma är morgontrött.

När jag kom hem igen blev jag positivt överraskad över att sonen beslutade sig för sovmorgon. Halv nio vaknade han och jag tackar för min sovmorgon. Han var nog fortfarande lite tagen efter igår.

Idag har de sista julklapparna inhandlats. Det blev även ett par jeans till mig, nyårskläder till M och ingredienser till julgodis. Jag tänkte att jag skulle smälla ihop lite godsaker imorgon.

Dagen avslutades med ett varmt bubbelbad och tända ljus, men tyvärr kom frossan tillbaka så fort jag klev upp ur badet. Hade sällskap i badrummet av katten Shiva som alltid vill vara nära när någon av oss är sjuk. Igår ville hon inte vika från lille W:s sida.



Nu blir det två stycken allsmäktiga T. Alvedon 500 mg och sen ska jag sova!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar