måndag 16 januari 2012

Gröna fingrar

När jag var liten hjälpte jag min farmor att plantera blommor ibland, och då brukade hon säga att jag hade gröna fingrar. Jag fattade inte alls vad hon menade med det, inte ens när hon försökte förklara för mig.
Jag tycker det är hur roligt som helst att hålla på med blommor och växter, och längtar tills i vår när jag får ta mig an alla igenväxta rabatter i vår trädgård. Jag har stora planer för dem, men vi får väl se om jag lyckas förverkliga dem.


Den här blomman fick jag av en vän när jag fyllde 21 år. Den har stått i ett fönster sen dess, men efter ett tag tappade den blommorna. De kom inte tillbaka förrän nu, nästan sex år senare, när blomman stått på golvet halvt gömd bakom en bokhylla i några månader...


Några gröna fingrar har jag tyvärr inte, det är mest bara tur när jag lyckas!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar